5 گام موثر در بهبود کیفیت آب استخرهای شنا

 

بر پايه اطلاعات جمع آوري شده در بازديد از استخرهاي حدود 40 مجموعه ورزشي و مجتمع مسكوني واقع نقاط مختلف تهران ميتوان به اين نتيجه رسيد كه در حاليكه اختلافات جزئي در كيفيت آب بدليل تجهيزات و طول عمر دستگاه ها و همچنين برنامه بهره برداري و نگهداري سيستم وجود دارد، مشكلات كيفيتي آب اين استخرها مشابه مي باشد.

مشكلات مشترك اين استخرها را ميتوان به شرح زير گروه بندي نمود:

  1. عدم دستيابي به شفافيت مطلوب و بالا رفتن كدورت بخصوص در سانس هاي آخر روز
  2. وجود ميكروارگانيزم هاي مضر از جمله Candida Albicans با وجود مصرف بالاي كلر
  3. استشمام بوي نامطبوع كلر در محوطه استخر

مشكلات فوق گواه اين واقعيت هستند كه استخرهاي بررسي شده داراي هر سه گروه آلودگي استخر يعني آلودگي هاي فيزيكي، ميكروبي و شيميايي مي باشند.

در پي چاره جويي، صاحبان و مسئولين اين استخرها عموما تحت تاثير تبليغات فروشندگان قرارگرفته و به اميد حل مشكلات مذكور مبادرت به خريد دستگاهي مي نمايند كه متاسفانه اكثرا كارساز نبوده و غالبا به جاي معجزه مشكلات جديدي نيز به سيستم موجود اضافه مي نمايد و به اين دليل پس از مدتي مجددا از چرخه تصفيه خارج مي شوند.
اين تجربيات باعث دلسردي و ناباوري مسئولين نسبت به امكان حل معضل كيفيت آب استخر مي گردد.

با بررسي علمي فرايند تصفيه و گندزدايي استخر با شناخت استانداردهاي كشورهاي غربي ميتوان به روشني علل اين مشكلات و راه حل آن را شناسايي نمود.

 


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

روش های نوین جمع آوری فاضلاب

ظرفیت تانک به گونه ای تعیین می شود که فاضلاب چندین روز را در خود جای می دهد . باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند که هر چند سال یک بار باید قسمتی از آن را با پمپ کردن از سپتیک تخلیه نمود. با ته نشینی لجن فقط مایع فاضلاب باقی می ماند که تا حدود٧٠ در صد مواد آلی آن حذف شده اند .

باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

تصفیه خانه فاضلاب - بخش دوم

http://tww.tpww.co.ir/abfa_content/media/image/2009/06/11034_orig.jpg


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

تصفیه خانه فاضلاب - بخش اول

http://news.moe.org.ir/images/docs/000017/n00017282-b.jpg

هرگاه فاضلاب تصفیه نشده تجمع پیدا کند، تجزیه مواد ارگانیک موجود درآن منتهی به وضعیت آزاردهنده ای از جمله تولید گازهای بدبو می شود. به علاوه فاضلاب تصفیه نشده حاوی تعداد زیادی از میکروارگانیسم های بیماری زا است که می توانند در بدن انسان رشد کنند. فاضلاب همچنین حاوی مواد غذایی مناسب جهت رشد گیاهان بوده و ممکن است حاوی ترکیبات سمی و یا ترکیباتی با قابلیت ایجاد سرطان نیز باشد. به دلایل فوق حذف سریع و بدون مشکل فاضلاب از منابع تولیدکننده آن، تصفیه، آماده سازی جهت استفاده مجدد و یا دفع به محیط امری ضروری به جهت حفظ سلامتی افراد و نیز محیط زیست است.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نحوه عملكرد سازه استخر

اغلب افراد استخرها را تنها به عنوان يك محوطه بزرگ پر از آب مي شناسند ولي بايد توجه داشت كه براي آماده سازي يك استخر از تكنولوژي خاصي بهره گرفته مي شود. حال اجازه دهيد از نظر فني نگاهي به استخرها داشته باشيم.زير سازي استخر:استخرها اشكال و اندازه هاي متفاوتي دارند، اما تقريباً مي توان گفت كه همه آنها از استخر كوچك حياط گرفته تا استخرهاي موج ساز پارك هاي آبي بر مبناي يك سري اصول اوليه ساخته مي شوند. همه آنها داراي يك سري صافي، سيستم هاي تصفيه و سيستم پالايش، لوله، موتور، پمپ، و دستگاهاي افزودن مواد شيميايي هستند كه آب را تميز، صاف، و شفاف نگه مي دارند.دنياي آبي:يك استخر به طور اخص نيازمند يك سري اجزاي ابتدايي و اصلي است:

 

شايد در نگاه اول استخر تفرجگاه ساده اي به نظر برسد اما در روزهاي گرم تابستاني مي توان به عنوان يكي از بزرگترين اختراعات و اكتشافات بشر به آن نگاه كرد.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

صفحه قبل 1 صفحه بعد